IK Arvika Fotboll blå

Samling:09:45, Forsvallen
P10: Retur mot Arvika
2022-05-15 13:54

Dags för ny match emot Arvika denna gången på Vik. Vi var en mindre i truppen denna match då Wiktor var bortrest.

Arvika börjar även denna match bäst och skapar både flera lägen och gör mål. Vi äter oss in i matchen likt hemma och får utdelning via mål och flera vassa målchanser.  Slutet av perioden är en jämn tillställning.

I andra period är det ÅIF för hela slanten då man skapar målchanser mest hela tiden och gör flera mål. Bl.a. ett snyggt mål på hörna. In till periodpaus så är det en bra känsla i de flesta av ÅIF-grabbarna.

I tredje perioden så är till en början jämnt, men Arvika börjar få ett litet övertag. Ett mål ramlar in i baken för ÅIF. När det ca 10 minuter kvar så börjar orken tryta rejält på ÅIF-grabbarna och vi får mixtra med bytena. Här tar Arvika över totalt och de gör flera mål sista delen i matchen.

En tuff match mot Arvika, men överlag så gör grabbarna en mycket fin prestation. Ny match emot Koppom på Torsdag. Hoppas vi ses!

//Ledarna.