Åmotfors Idrottsförening

Matchnummer: 182075005
Samling:09:15, Forsvallen
Aktivitetsinfo: Premiärmatch P11.
Samling Forsvallen 09.15 eller Ilanda 10.15.
Första matchen för denna säsong
2022-05-07 19:13

Det blev en tuff match som vi fick borta mot Hertzöga för P11 laget.

Efter en trevande inledning blev det bättre och bättre ju längre matchen led. Vi verkade lite rädda för vissa spelare i motståndarlaget. Men i den första pausen så pratade vi om att fotboll är en kontaktsport, man får ju tacklas på ett juste sätt och inte bara ta emot.

Det vi trycker hårt på är att få till ett passningsspel och inte bara slå iväg bollen så fort vi får den. Detta blev mycket bättre ju längre matchen led.

Men vi vet vad vi kommer att fortsätta att träna på 😁⚽

Målmässigt kunde vi fått en mycket större utdelning med 4 ramträffar och ett antal bra målchnaser. Nu gjorde vi 2, Khaled och Lennon 👍

Nu var premiären gjord så nu tar vi nya tag nästa vecka. Träning tisdag och på torsdag är det match för P12 och träning för de som inte är med.