Åmotfors Idrottsförening

Tävling:
Matchnummer: 182075018
Samling:10:00, Forsvallen eller Landisbanan
Aktivitetsinfo: Meddela gärna vart ni dyker upp.
10.00 på Forsvallen
10.15 på Landisbanan
Bra insats mot Karlstad Fotboll
2022-05-26 14:42

Det var en välspelad match mot Karlstad Fotboll på torsdagen för P11 laget.

Vi tog emot Karlstad Fotboll På torsdage för match. Det skulle visa sig att detta blev en jänm match där lagen turades om att göra mål.

I den första perioden hittade Hussain målet först innan Karlstad vände med 2 snabba. Men innan periodpaus hade Lennon och Wille hittat målet, Willes första mål i ÅIF tröjan, en snygg styrning på en hörna. Det var en jämn period där vi klarade att stoppa Karlstads spelare innan de kom i farliga lägen samt att vi skapade mer chanser som kunde resulterat i mål.

Den andra perioden fortsatte som den första med jamnt spel och en del mål. Wille hittade målet igen, andra för dagen, återigen en hörna som ledde till mål. Vi skapade många bra lägen och hade två stolpträffar men de gick tyvärr ut. In i paus hade Karstad vänt och ledde med 1.

Direkt i den tredje hittade Theo målet och det var lika igen. Tyvärr, för vår del, blev vi hårt straffade av de lite större Karlstadspelarna som gjorde ett antal mål på långskott. Inte mycket att göra åt när skotten sitter precis under ribban, snygga mål helt enkelt. Jan hann med ett mål innan matchen var slut.

Summering av matchen är andå att vi gör en bra insats totalt sett. Vi blir hårt straffade av de små misstag vi gör men vi lär ossa av det. Vi kommer att fortsätta träna på att nöta passningar och mottag. Och det vet grabbarna med.