Kils AIK FK

Matchnummer: 182075027
Samling:12:00, Forsvallen eller Landisbanan
Aktivitetsinfo: 12.00 på Forsvallen eller 12.15 på Landisbanan
Meddela var ni dyker upp 😁⚽️
Spännande mot Kil för P11
2022-06-11 22:24

P11 laget mötte Kil hemma på lördagen.

Det skulle visa sig bli en tuff match mot Kil för P11 laget på lördagen.
I den första perioden tog vi tag i matchen och spelade mycket bra. Många bra prestationer som ledde till farliga lägen. Dock var det bara Hussain som lyckades få in bollen i mål. Med det passningsspel och kämpaglöd som visades upp gav vi inte Kil mycket.

Andra perioden började Kil att pressa på hårdare och vi fick svårare att komma upp i planen. Efter hand orkade vi komma högre och högre upp i planen. Oliwer lyckades trycka in ett mål efter en tilltrasslad situation. Kil reducerade i slutet av perioden.
Tredje perioden tog vi tag i från början och spelade mycket bra långa stunder. Efter halva perioden blev Lennon neddragen i straffområdet och vi fick en straff. Elliot N var hur säker som helst från straffpunkten. Efter detta skapade vi ytterligare ett flertal chanser men utan att få in bollen i mål. I slutet fick Kil in en reducering men vi orkade hålla undan till slutet.

En bra genomförd match där vi ser att när vi hjälper varandra och spelar bollen så blir det bra.