Åmotfors Idrottsförening

Samling:10:15, Forsvallen
P11 mot Mangskog
2022-08-13 19:55

P11 laget tog emot Mangskog när det var en typ av fotbollensdag på Forsvallen på lördagen.

Det var dubbla matcher för gruppen under lördagen och P11 laget tog emot Mangskog för match. Äntligen kunde vi spela match på Forsvallen igen efter att planen under våren dränerats om.

Vi startade matchen lite trevande där vi verkar vänta på att nått ska hända. Detta ledde till att vi släppte till några chanser till Mangskog som också utnyttjade dessa vid några tillfällen. Hela första perioden fortsatte i samma takt där vi hamnade på mellanahand.

Andra perioden blev lite bättre från våran sida. Vi skapade några chanser som kunde ha resulterat i mål men det ville sig inte. Dock lyckades Mangskog med att göra ytterligare mål.

Tredje perioden blev vår bästa. Vi började skapa lägen och det dröjde inte länge innan Jan kunde hitta nätet. Vi fortsatte och en av de få gånger då vi fick till passningsspelet kunde Oliwer placera in bollen i målet. Med lite mer skärpa i avsluten kunde vi ha gjort fler mål men det stannade vid 2 idag.

Vi får jobba jobba vidare på träningarna som kommer.

Spelade matcher