IF Örnen

Samling:17:30, Forsvallen
P11 hemma mot Örnen
2022-09-09 07:41

Det blev en jobbig match för P11 laget när Örnen kom på besök.

Flera av de senaste matcherna har visat sig börja trevande från vår sida. Tyvärr var det inget undantag i denna match. Vi tällät Örnen att dominera och vi vågade inte gå på i den utsträckning som krävdes. Det tog inte lång tid innan bollen var i mål efter ett skott långt utifrån. Vi kom tillbaka lite ju längre perioden led men Örnen kunde utöka sin ledning innan pausen.

Inför andra perioden pratade vi återigen om att vi behöver komma rätt i positionern på planen. Tyvärr var vi inte med från början och Örnen utökade sin ledning ganska omgående. Vi kom igång lite bättre och börja ska chanser och till slut fick Oliwer in bollen. Detta lyckades han med ytterligare en gångn innna pausen. Men då hade även Örnen gjort ytterligare 2 mål.

Sista perioden bjöd på matchens delikatess. En bra pass upp till Lucas, som befann sig på mittlinjen, han släppte bollen mellan sina ben och vände bort sin försvarare och blev helt fri. Inget misstag och ett riktigt snyggt mål. Han gjorde ytterligare ett mål inna matchen var slut. Örnen gjorde även de 2 mål i sista perioden.

Det som vi behöver jobba på är att vara med från första början i matcherna. Det är jobbigt att hamna i underläge och behöva jaga.

Vi får ta ny tag och kämpa på de sista veckorna på säsongen.

Träning på tisdag igen.

Spelade matcher