Åmotfors Idrottsförening

Plats:Gärdeshallen
Serie:Pantamera Pojkar Röd Serie 7 västra   Tabell >>
Samling:12:00, Gärdeshallen
Aktivitetsinfo: Dax för första matchen. Match tröja får ni i hallen. Med tag egna shorts och strumpor.
Jämn och spännande premiär P10-11
2022-10-16 20:48

Grabbarna hade i lördags seriepremiär hemma mot Nordmarken. Det blev en spännande och välspelad match mellan två jämna lag.

Musiken från introt hann knapp att tystna innan bollen hade hamnat i mål. Harry öppnade målskyttet redan efter 26 sekunder. Nordmarken skulle inte vänta speciellt länge innan de hade kvitterat matchen. Men i sitt andra byte för matchen gjorde Harry ytterligare ett mål. Matchen var då inte ens 5 minuter. Efter denna inledning skulle det lite längre tid innan nästa mål kom. Emil och Jonathan hann med att göra varsitt mål innan perioden var slut.

Den andra perioden började Nordmarken bäst och gjorde två mål innan hemma laget kom igång igen. Denna gång var det Espoir som under slutet av perioden gjorde 2 mål.

Tredje perioden föjlde samma mönster som den andra med att Nordmarken gjorde 2 mål och bara var ett efter. Men efter Nordmarkens 5:e mål tog det bara 16 sekunder innan Harry gjorde sitt tredje mål för dagen. Anton skulle sedan fastställa slutresultatet med att göra hemma lagets 8:e mål för dagen.

En bra start på säsongen för grabbarna som spelade mycket bra. Nästa match spelas på söndag 23:e då Åmål väntar på bortaplan. Men innan dess är det träning måndag och onsdag.

Kommande matcher
Spelade matcher